MyFLA

Arini banyak pulak yang send mesej tanya pasal kerosakan sementara pada lappy masing-masing. Lecehnya nak jelaskan satu persatu tentang cara penggunaan yang betul dengan lappy. Tak semua orang mudah nak terima komentar yang negatif. Maklum aje la kan. Lappy mereka suka hati mereka la nak guna cara camne pun kan? Cuma masalahnya sekarang kebanyakan para pengguna lappy ni kurang amik perhatian tentang perisian-perisian asas yang penting bagi lappy diorang. Bila dah jadi sesuatu yang tidak mereka tak sangka atau jangka mula la panik. Apa nak buat sekarang!? Awak jugak yang tukang jadi tuan penasihat. Sebenarnya tak susah nak jaga lappy ni. Kita perlu tau apa yang penting dan apa yang terbaik untuk sistem operasi lappy kita. Di internet pun banyak laman-laman yang menerangkan kepada kita perisian-perisian yang penting untuk lappy kita bahkan ada yang percuma lagi. Jadi sekarang biar saya kongsikan dengan anda beberapa program yang sesuai untuk lappy untuk diinstall dan digunakan.

Saya mulakan dengan yang percuma la..nak beli haram kejadah malas nak keluarkan belanja..betul tak? Hahaha.. Ok.. Perisian yang pertama yang perlu ada dalam lappy kita adalah;

  • Penyelenggaraan Dan Penambahbaikan – Ccleaner, Defragler, Speccy – Ketiga tiga perisian ini anda boleh dapatkan di laman-laman sesawang yang memberikan perisian percuma antaranya;
  1. filehippo.com
  2. brothersoft.com
  3. softpedia.com
  4. softwaregeek.com

Cukup dulu tiga jenis perisian penting malahan percuma ni untuk lappy anda..kalau banyak-banyak nanti bingung pulak tak tau apa fungsinya. Cuba dulu ok. Segala penjelasan dalam bahasa global ada dinyatakan sebelum anda muat-turun perisian-perisian tersebut. Kalau bebetul tak paham leh kongsi ketidakfahaman anda tu dengan saya. Kita tengok bagaimana prestasi lappy anda setelah menggunakan perisian-perisian tersebut.

Jumpa lagi di post yang akan datang..

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s