MyESF

Aku tak sangka sungguh instinct yg Tuhan kurniakan pada aku ni cukup kuat..maksud aku dari segi ketepatan ramalan..pernah kan rasa macam arini nak jumpa sangat seseorang tu..tak kisah la sesape pun yg pasti kita kenal dia rapat..jadi tengah jalan2 tu tetiba kita perasan seseorang yg sama dengan kriteria orang yg kita kenal rapat tu..dia tak perasan kat kita..kita nak tegur takut salah orang..kemaluan la pulak nanti kan?

Hurm..patutlah call tak dapat2..rupenya dah leh jumpa depan mata..eh tapi dia dengan sape tu yerk? Nak tegur ke taknak? Ahh tak payah la..buat tak kenal je lah..ni kuala lumpur maa..jiran kat kampung pun tak bertegur kalau terserempak kat sini..bodoh punya prinsip..kerek nak mampus..kat kampung pandai pulak bagi salam..tanya khabar..dunia..kadang tu kita yg tegur dulu..dia leh wat tak kenal pulak..haram kejadah..tunggu la bahan kat kampung nanti..

Tau la kat sebelah baik punya couple ada duduk..wahhh..bukan main mesra lagik..tunggu la..kita tengok sejauh mana akhlak dia yg kita jarang perasan atau nampak kat kampung..pergh!!!? Siap ada adegan romantis tu..hangat bercinta kot ni..tapi kat kampung bila tanya..haram single bujang terang jelas katanya..suci jer..najis kerbau!..

Takpe2..kita dah nampak..apakata set kat minda..kita salah orang..fikir yg baik2 jer tentang kawan baik kita ni..tak sangka kan orang yg kita anggap idola..rupenya hanya lakonan semata..mujur la bukan kat kampung..kalau tak..tobat maksiat..kita nak campur..hahaha..

Hari ni hari nko kantoi..mana tau esok lusa tulat ari kita pulak..buat tak kenal sudah..rahsia simpan..keburukan tutup..cuma dalam hati takkan takde rasa pape kot..!?

Ingat ye..dunia ni kecik je..sejauh mana kita pergi pun..ikhlaskan hati..Tuhan tak pandang akhlak..manusia yg pandang..Tapi tanpa akhlak pun amalan tu boleh ke Tuhan terima? Fikirkan la sendiri..nko dah besar panjang..tau dan paham mana baik mana buruk..mumaiyiz la katakan..huhuhu..

Harap jangan lagik dipertemukan dengan cara yg demikian..segan nak menjawab nanti bila ditanya..simpan sendiri cukup la yerk..

Assalamualaikum..

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s