MyDLA

Dah lama aku tak mengarang..mengarang citer yg tak tentu latar belakang..memang..memang idea aku dah makin kurang..tapi takkan aku nak terus macam sekarang..takkan laa..

Dah lama aku nak tanya orang..mereka2 yg pernah aku sayang..sampai sekarang..soalan tu tetap terngiang2..agak2 mau ke diorang berterus terang…!?

Dah lama aku diberi peluang..mencari kesinambungan dalam setiap sepak terajang..dalam semua keindahan yg terpampang..untuk mencipta kebahagiaan ke setiap simpang dan ruang..

Dah lama aku digebang..dijolok2 dengan tipu daya syaitan dalam bentuk manusia tempang..kau hanyut itu ko pegang..aku hanyut aku akan berenang..biar sampai ke seberang..

Dah lama aku dok cadang2..benda elok bagus dicanang2..biar semua orang pandang..biar semua orang bengang..lu sape nak halang2..lu sendiri cakap kubur masing2 bang..gampang!!!

Dah lama aku pandang..orang2 bangang sibuk bangkang2..bende kecik pun nak direwang2..macam takde bende lain boleh sembang..balik2 kes curi tulang dengan curang..macam kongkang!!!

Dah la aku karang..dah merepek pun agak panjang..sampai mata pun dah terbuntang..tengok huruf bengkok bengkang..jumpa nanti di lain bidang dan maju jaya aku doakan..buat mereka2 dan diorang2 yg aku sayang..selamat petang.. Rawang!!!

Advertisements